27 april 2010

Hoeveel sterren krijgt uw dorp?
Serveert uw dorpscafe de smakelijkste dagschotel? Heeft uw dorp de meeste of leukste sportieve evenementen? Of moeten we bij u in het dorp zijn voor een flinke dosis cultuur? De sterren gaan naar die Noord-Hollandse dorpen waar deze faciliteiten het wonen zo prettig maken.

De Vereniging van Kleine Kernen in Noord-Holland (VvKkNH) organiseert de wedstrijd Sterrendorpen. Elk Noord-Hollands dorp kan zich inschrijven voor een of meer van de drie categorieën: het smakelijkste dorp, het cultureelste dorp en het sportiefste dorp. Op
www.noordhollandsplattelandsparlement.nl kunnen dorpsraden of dorpsbelangengroepen hun dorp vanaf vandaag aanmelden voor de leukste dorpenwedstrijd van 2010!

Wedstrijd Sterrendorpen
“We organiseren Sterrendorpen om kleine kernen eens goed in het zonnetje te zetten,” zegt Trudy Steenbergen, voorzitter van de VvKkNH. “Maar vooral om het belang te benadrukken van goede voorzieningen inin inen de waarde van de vrijwilligers die ze mogelijk maken. Hoe vanzelfsprekend is het verenigingsleven, het café, het dorpshuis, de sportvelden, de winkel en de school?”

PlattelandsParlement
De Vereniging Kleine Kernen maakt zich sterk voor het belang van leefbaarheid in de Noord-Hollandse dorpen. Dit doet de vereniging door de mening van dorpsbewoners op politiek niveau te laten doorklinken. Daarom organiseert de VvKkNH dit jaar voor het eerst het Noord-Hollands PlattelandsParlement. Op vrijdag 5 november 2010 biedt dit congres leden van dorpsbelangen­organisaties de mogelijkheid om met provinciale politici in gesprek te gaan over actuele thema’s.

Noordhollandsplattelandsparlement.nl
www.noordhollandsplattelandsparlement.nl kunt u informatie vinden over het programma van het PlattelandsParlement. Een afwisselend programma met diverse actuele onderwerpen, hoekgesprekken onder leiding van ervaringsdeskundigen en speeddating met gedeputeerde Rob Meerhof en Statenleden. Ook kunt u een rondleiding krijgen door Paviljoen Welgelegen in Haarlem, de prachtig gerenoveerde locatie waar het PlattelandsParlement plaatsvindt. En last but not least, in elke categorie maakt een vakkundige jury de winnaar bekend. Deze winnaars ontvangen een prijs van € 500.

Partners
De VvKkNH werkt samen met PRIMO nh, centrum voor maatschappelijke ontwikkeling in Noord-Holland. De provincie Noord-Holland en de Koninklijke Nederlandse Heidemaatschappij ondersteunen het initiatief van de VvKkNH.