Nieuws van de buurtbus “de Westfries”.

Van af 27 februari 2012 zal de buurtbus “de Westfries”, lijn 417,  op het halve uur van station Schagen NS in de richting Obdam NS vertrekken en niet meer om 8 minuten over het halve uur.

Dit zal gevolg hebben dat de buurtbus wat vroeger bij de haltes zal zijn. De passagiers dienen hier rekening mee te houden.

Connexxion zal de gegevens bij de haltes aanpassen.

Vrijwilligers (m/v) gezocht voor de buurtbus Obdam-Schagen (lijn 417)

De buurtbusvereniging “de Westfries” rijdt van maandag tot en met zaterdag ieder uur van station Obdam naar station Schagen via Spanbroek, Opmeer, Hoogwoud, Niedorp, Kolhorn, Barsingerhorn en ieder uur van af station Schagen naar Obdam.

Sinds de start in december 2008 maken vele mensen dankbaar gebruik van deze verbinding.

De busdienst wordt uitgevoerd met een kleine bus van maximaal 8 passagiers. De chauffeurs zijn vrijwilligers, die een dagdeel van 4 uur per week (of per 2 weken) achter het stuur zitten De vereniging wil graag de poule van chauffeur uitbreiden, zodat vervanging nog makkelijker geregeld kan worden..

Bent u in het bezit van het rijbewijs B en kunt u minimaal 1 dagdeel per 14 dagen meedraaien neem dan contact op met de buurtbusvereniging. Er geldt geen leeftijdsgrens en u wordt kosteloos medisch gekeurd Wilt u meer weten of u aanmelden, neem dan contact op met de secretaris van de vereniging Ed Peters: tel 0226-352179 of stuur een email naar:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of met onze planner Rik Laernoes; Tel. 0224-218289, e-mail;