Wedstrijd Topdorpen

Aan dorpsraden en besturen van dorpshuizen in Noord-Holland

Geacht bestuur,

Dorpen waar vrijwilligers een succesvol project of activiteit hebben gerealiseerd, dingen mee naar de titelTopdorp. Het hoeven geen grote initiatieven te zijn, de kleinere zijn meer dan welkom. De titel Topdorp gaat naar vier inzendingen die volgens de jury de meest inspirerende bijdragen aan de leefbaarheid van een kleine kern zijn. Een publieksjury kiest tijdens het PlattelandsParlement uit de vier winnaars een publiekswinnaar. De media besteden hieraan aandacht aan, dus u zet uw dorp en organisatie in het zonnetje!

Deelnemen is eenvoudig!

Wij vragen u als dorpsbelangenorganisatieen/of dorpshuisbesturen om projecten of activiteiten in uw dorp aan te melden. Inschrijving is mogelijk tot 1 oktober 2012. Alle deelnemers ontvangen uiterlijk 22 oktober bericht of zij een van de vier winnaars zijn van de titel Topdorp.

Voorbeelden: een kerstborrel voor het hele dorp op het dorpsplein, een lente- of winterfair, activiteiten voor de jeugd, een uitwisselingsproject, een jeu de boulesbaan, sociaal café/maaltijden voor ouderen, een slimme voorziening, het samen maken van een dorpsvisie, het behouden van de school voor het dorp, het opknappen van het dorpshuis, en zo voort.

Wat is de prijs? Hoe deelnemen? Wat wordt er van de winnaars verwacht? Zie het wedstrijdreglement in de bijlage of ga naar www.noordhollandsplattelandsparlement2012.nl/wedstrijd-topdorpen

De prijsuitreiking vindt plaats op het PlattelandsParlement op 16 novemberin het gemeentehuis van de gemeente Medemblik in Wognum. U kunt zich voor het PlattelandsParlement aanmelden op www.noordhollandsplattelandsparlement2012.nl

De Vereniging van Kleine kernen in Noord-Holland hoopt van harte dat u gehoor geeft aan deze oproep, zodat we politici en bestuurders kunnen laten zien waar kleine kernen groot in zijn.

Met vriendelijke groet,

Trudy Steenbergen